de 4 opdrachten in de KIT sluiten aan bij technologie en techniek. In elke KIT steken eveneens 4 opdrachtfiches zodat elke leerling ermee aan de slag kan.
we focussen ons op code (Scratch en Ozoblockly omgeving), wat zijn krachten en hefbomen en wat is energie en aandrijving.
in elke KIT zit alle materiaal zoals een DC motor, tandwielen, onderdelen, led's, batterijen etc. ....
onze S.T.E.M. oefeningen, opdrachten en projecten sluiten aan bij maatschappelijke tendensen zoals milieu, mobiliteit en circulaire economie,
Techniek, aandrijving en fysica:
Hoe brengen we een object in beweging en welke manieren kunnen we hiervoor bedenken? Samen ontwerpen we een wagentje en maken vervolgens onze prototypes. We gebruiken nu onze wagentjes om alle manieren die we bedacht hebben te testen. Door het evalueren van onze resultaten kunnen we opnieuw op onze prototypes itereren om de aandrijving te verbeteren.
Techniek, elektronica en elektriciteit:
Hoe werkt een batterij eigenlijk, en wat hebben batterijen met magnetisme te maken? Welke grondstoffen en processen worden hierbij aangeroepen? Hoe komt elektrische energie tot stand en waarvoor wordt het allemaal gebruikt?We maken zelf een batterij uit alledaagse materialen en gebruiken die om ledlampjes te doen branden. We ontdekken waarom dit allemaal werkt en welke mogelijkheden er zijn. We kijken ook al eens naar hoe een simpel elektrisch schema eruit ziet en hoe we veilig met batterijen om moeten gaan. Misschien wel jullie eerste stap naar een job bij Tesla!
Krachten, techniek en wiskunde:
We ontdekken de wereld van tandwielen. We onderzoeken waar en waarvoor ze gebruikt worden. Wat kunnen we doen met tandwielen. Waarvoor kunnen we het overdragen van krachten gebruiken. We maken enkele opstellingen en onderzoeken de richtingen, snelheden en krachten die een rol spelen in een klok, een generator, een auto en nog zoveel meer.
Krachten, techniek en wiskunde:
We leren 3D modelleren met primitieve vormen. We gaan na hoe we deze combineren om te maken wat we willen. Dit geeft ons ook meer inzicht in onze eigen wereld: we moeten immersnadenken over hoe objecten zijn samengesteld. We leren ook hoe we aan de slag gaan met een digitale meetlat en hoe we die best inzetten om objecten te meten en om te zetten in een3D-model. We kijken ook hoe je omgaat met nauwkeurigheid.
vraag info of bestel direct onze S.T.E.M. KIT
deze bevat 4 opdrachten voor leerlingen en zijn direct gelinkt aan technologie en techniek
versterk je kennis en kom een workshop volgen naar keuze
elke leerling is welkom
al onze werktafels, materialen, 3D printers, laptops en bouwpakketten staan ter beschikking van scholen, leerkrachten en leerlingen
maak er gebruik van
maak met je klas gebruik van al onze materialen (sensoren, microcontrollers, motors etc. ...) of neem het in bruikleen (3D printers, laptops, soldeerbouten etc. ...)
elke maand worden nieuwe S.T.E.M. opdrachten en trajecten op dit platform gezet die aansluiten bij de S.T.E.M. Kit zodat materialen uit de Kit hergebruikt kunnen worden, maar ook nieuwe trajecten die nauw aansluiten bij de S.T.E.M. eindtermen
kom naar onze workshops om ideeën op te doen of om technische ondersteuning
elke leerkracht is welkom
Totaal aantal scholen: 57
4.351 leerlingen in Brussel hebben S.T.E.M. materiaal ontvangen